Kawen???

Kawen....kawen...kawen...bosan,stress bila dengar orang sebut perkataan tu..aku tahu kawen tu ikot sunnah nabi,tapi nape sunnah nabi yang lain korang tak bising & ikot pulak? bukannya aku tak nak kawin,cuma tak jumpa jodoh lagi...kalau Allah firman, kun fayakun...maka,kawen lah aku ni...hee...

Aku tak faham kenapa melayu suka ambil tahu pasal orang lain..yup,aku pun macam tu jugak..tapi lebih kepada gossip ler.. ngeh²..

Sambung pasal kawen balik....orang dok sebok tanya bila nak kawen? Kalau dah kawen, mesti soklan seterusnya..."bila nak ada anak?"..dah ada anak.."bila nak tambah lagi?" Haishhh...memang korang ni tak kan puas kan? Ke korang ni jeles tengok orang senang&bahagia? cukup² la nak amek kesah pasal orang...diri sendiri tu jaga elok²...muhasabah diri...tingkatkan amal ibadah...eceyhh...bagi nasihat pulak kan??sesekali apa salahnya...

Actually what is your answer once u get that question?  Erm...aku kekadang sengeh je...malas nak respon..tak pun..aku buat² blur,tak paham apa dorang cakap...Kekadang aku copy paste je jawapan kengkawan aku.."kad,everything suma dah ready..cuma nama lelaki je tak tahu nak letak apa" lastly kalau rasa nak kena penampau,jawab ngan muka selamber, im a gay/les...hahaha...

It is annoying ok if people keep asking the same question... tu yang selalu aku skip attend any wedding invitation... macam² alasan aku bagi...oppss...sorry ye saya tak mai...busy... ;p

P/s: pls respect people n they will respect u back *^▁^*

Comments

Popular Posts