bual mesra with foreigner

Semalam teman mak nak hantar barang-barang untuk kitar semula kat carrefour, sekali centre tu dah tutup daa...Tak tahu depa pindah mana..Then, kami singgah carrefour terus untuk repair kasut aku yang tercabut tu.

Sementara nak tunggu kasut siap, jalan-jalan cuci mata. Mak ada cakap nak cari door blind @ bidai.. Survey dekat Nagoya, harga mahal..3kaki dah RM 80++..pergi tempat lain, nampak la dekat kedai yang jual carpet2 bebanyak tu..

Penjual tu cakap "mari2 tengok...saya ada kaler lain jugaaa" bila tengok si penjual ni, dok pikir, dia datang dari mana..sebab boleh cakap malay & english.. tapi broken laa..mak pun tanya, "where are you from?". 
si penjual.."I'm from Rusia"...wahh....(dalam hati aku, ingat turki tadi).. so mula la adengan berbual sambil dok belek blind tuu..



mak : which part of Rusia
penjual : (aku tak ingat jawapan dia...)
mak : i know, i've been there..which part??uzbek?
penjual : yesss!! uzbek...wahh...you've been there?where you go?what are you doing there? holiday?
mak : no laa...im looking for train...(sebab mak ikot opis trip abah)
penjual tu pelik....datang sana tengok train..
penjual : you go there for work?
mak : no.. follow my husband..he was looking for something like research..
penjual : ohh...i see..

aku pun nak menyampuk jugak..dok tanya dia..

aku : how long you been here??
penjual : sejak you dari kecil..
aku : yela tuu..hahah
penjual : how old are you?
aku : 26
penjual : owwhh...i come here on 1996. You know bas mini pink color?
aku&mak : of cos laa...
penjual : haa..bas mini waz the 1st bus I ride when I come here...hahah...
mak: why you come here?
penjual : for studies...im study at UIA in business..many arab people come for study dulu..its under Anwar rule..because we get scholarship..now, all arabic gone because no scholarship...

aku pun....owww...ic...kira dorang ni semua kenal Anwar sebab dulu dia banyak tolong orang...patut la time pergi umrah dulu,bila orang arab tanya, from Malazia?? oow.. Anuar...so, they give us cheap price...

mak tanya lagi...

mak : so, you don't want to come back to your home town?
penjual : nope..because all food not tasty there...
aku gelak gilaa...
tambah si penjual..
penjual : i like to eat spicy..you know, arab people come here like to eat nasi lemak...hoaaa..malaysia have thousand of foods...that's why i like to stay here...

ermm....depa ni suka dok malaysia sebab makanan ja ka??leka dok bercerita ja, mak pun saja mintak diskaun lagi untuk bidai...dari RM 55, dapat la RM 53...sembang bagai la kan..kot dapat kurang rm5, aleh2 non adooo...

seronok bila bercerita dengan foreigner ni..lagi-lagi dengan orang yang friendly giler cam penjual tu...eh...nama dia james dossy..tapi muslim tau....heee...








Comments

Popular Posts