kerja gilaa~

gilaaaaa!!!! aku buat kerja gilllaaaa.....

apa kerja gila yg aku maksudkan itu???aku telah dirasuk ntk membeli dslr!!! oh my...
maknanye salah satu dari my wishlist telah terlaksana...yeayyy~
tapi menyesal ye jugak...duit simpananku berkurangan...huaaaa...
eh2..tak boley sedey2...u patut gembira sebab dah dapat apa yg U inginkan...hehhe...ape la aku ni kan....


jumaat (hari deepavali) aku ngn member aku pegi Mid Valley..ada pc expo..memang aku pegi sane sbb nk cari dslr..perasan boleh dapat dengan harga yg murah (below 1k)..hahah.. boleh dapat ke?

mula-mula pegi booth nikon,sebab dah memang admire ngn D3000 walaupun dah ketinggalan..tapi sedey sebab booth tu hanya jual body je..yela..D3000 kn dh kua kembar dia( D3100)..sedey je..aku pegi tgk booth canon pulak..

tokey booth tu promote gile2 la yg EOS 1000D..erm...memang nk amek memandangkan aku dh lame dok usha je slr ni..tokey tu siap bg harga murah ntk aku padahal bg aku mhl gila..yela..duit simpanan tu...
aku ni kalu bab membeli brg yg mhl,msti aku tanya macam2 soklan la..huhuh...mcm2 aku mntk free..tokey tu layankn je..yela nk jual brg dia la katekan.dok2 pk nk amek ke tak..call mak,tnya pendapat..mak kate suke ati ko la..aku pun ape lagi,terus setuju nk rembat..tokey tu mntak deposit dulu, sbb aku cakap nak cucuk duit.
dh siap sume packing,terketar2 ok nk hulurkn duit...adoiii...xpenah2 lg kuakan duit sebyk itu..

lepas beli,makan asam laksa feveret kt jusco foodcourt,then balik terus..tak da nya dok nk shopping brg lain..duit dh tak ada...


sampai umh excited tak terkiraaa~ dok kuakan semuanya...tengok tripod free...bukak2,pendek je,igtkan tinggi,selalu tgk dlm tv, tinggi je..bila mak aku telek,laa...boleh panjangkan lagi..hahah...tak abes kaji..

org kedai tu cakap,nanti cas bateri 8jam,aku pun tgk la alat pengecas...sekali, OMG!!!! mana wayar penyambung ke soket ni?????tiiddaaaaakkkkkkkk!!!! tak ada ok!

aku btau mk aku..mk aku bising2..xcek betul2..aduii...nampaknye aku kena pegi blk booth tu la besoknye...lepas je solat maghrib,mak aku cakap.."cepat la siap,kate nk pegi tmpat tu blk"...aik..mak nak teman pegi kedai tu balik??hee...ape lagi..pucuk dicita ulam mendatang...aku pegi siap terus..yela nak dapatkan wayar tu..takot pegi esok,nanti org kedai tu tak percaya..

sampai kedai,bgtahu apa yg berlaku,org kdai tu terkejut..dia cek blk dlm kotak,sah..memang betul..pot..pet..pot..pet...die dok ckp in chinese..sebab bos dorang yg buat silap...heheh...lantak la..asalkan aku dapat wayar charger tu...horaayyy...gembira blk aku...


smpi umh,mkn...then,ape lagi cas la bateri...sebab,esoknya nk mula menembak (shooting)....walaupun tak mahir lagi...takkan nak simpan je kot...try la tembak....hee.....

Comments

  1. uiyyo..bestnye..bpe harga kamera tuh..? (^^)

    ReplyDelete
  2. erk...xmo la ckp bpe hrge die..mhl sgt...tp sbb xleh tggu...hehhehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts