broga lagi?

hari ni pagi-pagi dah bangun...pukol 3 pagi tau..dah la tidor pukol 12malam..3jam je aku tidor..memang mengantuk!.

dah la malam tu hujan,bangun kol 3 tu siap-siap packing, then mandi...uurrhhhh...sangat sejukk~ mengigil-gigil..
mau pegi mana aku ni?? berBROGA lagi~....masuk ni, dah 4 kali aku pegi, tapi still semput jugak bila mendaki..yela..badan bukan fit sangat pun..training la kan,kinabalu punya pasal..

kol 4a.m,aku dah ready,tunggu kawan aku je..siap buka pintu dah..sebab aku tau dia ni memang punctual..tunggu punya tunggu,dah 4.15 am..pelik..aku dah la ngantuk,mau aku sambung tido balik..message tanya tadi dah kua umah..erm...tunggu je la...

dalam 4.30 a.m baru dia sampai...then gerak amek kawan lagi sorang....kami sampai kaki broga dalam kol 5.45 a.m...tunggu kete lagi 1..tup2,driver kete tu meragam pulak perut dia..mission pertama nak subuh kat puncak, cancel...patah balik pegi petronas, subuh situ terus...


kami start daki pukol bape tak ingat dah..tapi dah cerah sikit la time tu..erm..pendaki2 time cuti2 ni biasala,ramai....nasib tak beratur je cam dulu2...kami sampai puncak first, lepak2..makan2...diskus2 pasal kinabalu...
angin memang best!!sebelum2 ni tak dapat angin sekuat ni...sampai tudung pun nk tercabut jugak la...aku dok pelok beg je, sejukk owww...aku ngan 4 orang lepak kat puncak pertama je...lagi 2 orang teruskan sampai puncak atas sekali..
kami malas dah nak sampi kepuncak tu.."tak menyesal pun" bak kata abg acap...hohoh..yela,dah pernah sampai....riak ke?bukan riak..kami naik ni saje2 je pun...

pastu kami turun, pegi breakfast kat warong..yg best, abg adem belanje~ huhu....trimas banyak2 to senioritas..
then, balik umah masing2...aku tak tau Yong ikot jalan mana,yang pasti, aku rasa lama gile dok dalam kete,tido memang nyenyak...lol~ sampai umah  kol 1...
......the end.....

Comments

Popular Posts